Akcesoria · Hybrydy

Lampy – UV kontra LED

Zacznę od przyznania się, iż faktycznie posiadam obecnie 3 lampy 😉 Obiecałam sobie (i mężowi), że jak solidnie przetestuje lampę LED 48W to sprzedam tunelówkę 😀

Na początek porównanie rozmiarów lamp – a szczegóły poniżej. Lampa UV jest zdecydowanie większa od LED 48W a mostek wygląda przy nich jak zabawka.

lampy all 1

 

Lampa UV 36W

Lampę UV zakupiłam w 2011 roku – sama już dokładnie nie pamiętam czy od razu z myślą o hybrydach czy też najpierw kołotały mi się po głowie plany robienia tipsów (no comment) i żelu. Zakupiłam na znanym polskim portalu aukcyjnym 2 żele (których nigdy nie użyłam), a na jakimś gruponie zestaw hybrydowy: top, baza i 2 lakiery. Jak już pisałam w poprzednim wpisie – miłością wielką nie zapałałam do tego rozwiązania. Pobawiłam się w to parę razy.  Po pierwsze strasznie długo trwało nakładanie, miałam tylko dwa kolory, a żal mi było kasy na kolejne buteleczki (ponad 30zł za jedną). Po drugie – ściągania to już wogóle nie będę komentować. Jedyną zaletą była ogromna trwałość paznokci. No ale miało być o lampie 😀

Lampa to tunelówka, 36W – 4 żarówki po 9W każda. Lampa ma dość spore gabaryty, zwłaszcza kiedy postawi się ją koło lamp LED. Wykonana jest bardzo porządnie, zasilana jest przez na stałe przymocowany kabel. Z tyłu znajduje się włącznik, a na górze usytuowane są guziki do włączania lampy i nawiewu oraz do ustawienia czasu działania. Lampa posiada czujnik ruchu – kiedy ustawimy ją na np lampę 120 sekund to każdorazowe włożenie dłoni powoduje jej uruchomienie, nie trzeba wciskać guziczków za każdym razem jak wkładamy rękę. Dno odbija światło, znajduje się na nim specjalna „podkładka” na dłoń. Pomimo, że dno jest przymocowane na stałe, to otwór jest na tyle duży, że bez żadnych problemów do lampy można wsunąć stopę. Teoretycznie w lampie można utwardzać jednocześnie 5 palców dłoni jednak ja nie potrafię tak ułożyć palców by kciuk się cały utrwalił. Lampa jest duża – zawsze miałam z nią ten problem, że nie mogłam jej trzymać z resztą moich paznokciowych zabawek.

W tunelówce można utwardzać zarówno żele jak i hybrydy – dlatego jest bardziej uniwersalna niż słaba lampa LED. Mnie denerwuje czas działania – każdą warstwę muszę naświetlać przez 2 minuty – daje to 8 minut na 4 palce lewej dłoni, 8 minut na 4 palce prawej i 8 minut na obydwa kciuki – 24 minuty. Chyba najgorsze dla mnie było wsadzanie kciuków i siedzenie w dość nienaturalnej pozycji przez 2 minuty.

Wymówki, wymówki – lampa robi to co powinna, ale ja jestem gadżeciarą i po prostu chciałam mieć nowszą technologię 😉

 

Lampa LED – mostek 9W

Kiedy w 2015 roku wróciłam do hybryd przez kilka pierwszych miesięcy posługiwałam się lampą UV. Nie byłam pewna jak długo będę tym razem potrwa mój romans z takim typem lakierów, więc nie chciałam inwestować w to zbyt dużo pieniędzy. Pisałam już o tym, że lubię często zmieniać kolory? Byłam posiadaczką 2 buteleczek zakupionych wieki temu, więc jako pierwszą potrzebę zdiagnozowałam zakup hybryd a nie lampy. Wytrwałam w tym jakieś 2-3 miesiące i we wrześniu 2015 zamówiłam mostek. Popularne wtedy były tak zwane diamenciki – lampy LED 36W (lub LED plus CCFL 36W), których cena wtedy wahała się w okolicach $30. Większość osób odradzała mostki – że są zbyt słabe. Ponieważ w morzu krytyki znalazłam też pozytywne opinie, a nie byłam jeszcze tak na 100% do hybryd przekonana to postanowiłam zainwestować kwotę rzędu $7 a nie $30.

Zamówiłam na ebay.com lampę 9W, za którą zapłaciłam 35,20zł (aukcja już wygasła). Dość szybko dotarła do mnie przesyłka i mym oczom ukazała się maleńka lampa porządnie zapakowana w pudełko. Wybrałam model zasilany przez kabel z kontaktu (są też takie na kabel USB) z 3 czasami naświetlania – 10, 30 i 60 sekund. Miałam możliwość wyboru koloru, więc zdecydowałam się na czerwoną.

Lampa jest niebywale poręczna. Można naświetlać lakier wsuwając palce pod nią lub trzymać ją „w powietrzu” – szczególnie wygodne przy kciukach. Najkrótszy czas, 10s, jest bardzo przydatny przy pracy z problematycznymi lakierami, które uciekają z bazy – można łapać po jednym / dwóch paznokciach i potem 4 palce utwardzić razem przez 30s. Przyjęłam zasadę utwardzania bazy i kolorów po 10 lub 30 sekund, a topu po 60. Mani trzymało mi się co najmniej 7 dni – zakładając, że porządnie przygotowałam paznokcie. Ponieważ zmieniam kolory max po 10-12 dniach nie jestem dobrym recenzentem trwałości – odrost po tylu dniach denerwuje mnie niemiłosiernie. Mogę jednak stwierdzić, że mając porównanie z mani utrwalonym w UV i LED 48W, moim zdaniem mostek utrwala porządnie. Jest to trochę taki trabant w świecie lamp ale robi to co powinien. Utwardzanie zajmuje mi około minuty 50 sekund razy 3 lub 4 – zależy czy obydwa kciuki utwardzam razem czy każdy osobno.

Nie planuję go sprzedawać bo super nadaje się na krótkie wypady wyjazdowe – nie zajmuje dużo miejsca w torbie a mam pewność, że mogę dokonać poprawek jeżeli będą konieczne. (Niby te hybrydy trwałe, ale jak ktoś ma zwyczaj w trakcie krojenia artykułów spożywczych jeździć nożem po pazurach to i poprawki trzeba potem robić 😉 ).

 

Lampa LED – 48W

Ilość zdjęć świadczy o tym, że cieszyłam się jak dotarła do mnie przesyłka i że jest to mój ulubieniec 😉

Czytanie na różnych forach i FB opinii innych maniaczek paznokciowych ma zgubny wpływ na portfel. Niby miałam mostek, ale dziewczyny tak się rozpływały w zachwytach nad większymi lampami, że w końcu ja też zapragnęłam czegoś lepszego. Tym razem postanowiłam postawić na coś bardzo porządnego. Moja przygoda z hybrydami trwała już dobrze ponad pół roku a paznokcie nadal nie wróciły do stanu sprzed ostatniego opakowania odżywki Eveline 8w1. Przeczytałam, że lampy CCFL w popularnych diamencikach bywają zawodne i że na Aliexpress pojawiły się w akceptowalnych cenach lampy LED (a nie LED + CCFL) o mocy 48W. Kokosiłam się chyba z miesiąc zanim w końcu podjęłam decyzję, że kupuję. Zapłaciłam 203zl – teraz jest tańsza (link, sprzedawca Happy Region) Przeżyłam mega stres kiedy moja lampa została zatrzymana na cle i odetchnęłam z ulgą kiedy została z niego zwolniona 😉 Dotarła do mnie w czasie krótszym niż miesiąc – nie pamiętam już teraz ile dokładnie dni to było. zaskoczył mnie jej rozmiar – mimo, że widziałam przedtem porównanie podobnej z tunelówką to i tak kiedy wzięłam ją do ręki to wydała mi się strasznie mała. Jest dość ciężka i wygląda na porządnie wykonaną. Nie ma włącznika on/off – po podpięciu do prądu wyświetlacz zaczyna się świecić, jak wybierzemy czas (10, 30 lub 60 sekund) to na wyświetlaczu widzimy odliczane sekundy. Po wybraniu raz czasu lampa włącza się na wybraną liczbę sekund przy każdym włożeniu dłoni – ma czujnik ruchu. Wyjęcie ręki przed czasem powoduje, że lampa przestaje świecić. Podobnie jak w lampie UV mamy tu osłonkę, która ogranicza wydobywające się światło. W przeciwieństwie jednak do tunelówki w LED mamy ściągane dno (magnetyczne), które ułatwia wykonywanie pedi – mimo małych rozmiarów stopa mieści się bez problemu. Przetestowałam już, że mam na tyle wąskie stopy, że nie muszę nawet ściągać dna. Lampa jest na tyle mała, że bez problemu mieści się w niskiej szufladzie biurka i w szafce Helmer.

W tej lampie bazę i kolory utwardzam po 10s, top 30 lub 60s. Można w niej utwardzać 5 palców jednocześnie – pomimo, że wydaje się ciasna w środku. Lampki są tak rozmieszczone, że kciuk porządnie się utwardza bez dziwnego wykręcania go w górę. Utwardzanie zajmuje mi minutę i 30 sekund razy 2. Lampa radzi sobie z hybrydami, które teoretycznie nie nadają się do LED (z tymi, które mam w domu) i ponoć utwardza żele (zasłyszane w internecie).

 

Podsumowując – uważam, że każda lampa ma swoje zalety i właściwie to co planujemy z nią robić definiuje, która dla kogo jest najlepsza. Diamenciki 36W są obecnie dostępne na alie w cenie ok $20 a często i mniej. Mostki można teraz kupić juz za około $4-$5. Gdyby nie to, że jestem paznokciowym psycholem to wydawanie 200zł za lampę uznałabym za szaleństwo. Prawda jest taka, że i mostek spisywał się u mnie porządnie, nie dawał mi jednak tego uczucia WOW 😀

Jak jeszcze wymyślę jak szybko ściągać hybrydy to poczuję się naprawdę szczęśliwa…

Skomentuj

