Zdobienia

Zdobienia – naklejki wodne

Ile można żyć z takim samym mani? Moim zdaniem max 2 tygodnie, ale z reguły już po kilku dniach mam ochotę coś podrasować. Tym razem po 7 dniach noszenia dwóch kolorów z Sexy Mix odczułam przemożną potrzebę, żeby coś dodać. Miałam wielkiego lenia i aż mnie odrzucało od pomysłu ściągania hybryd i robienia nowych. Usuwanie zajmuje mi minimum 45-50 minut i bardzo mnie irytuje. Przypomniałam sobie, że mam spory zapas naklejek na paznokcie – zwykłych (na klej) oraz wodnych i postanowiłam coś z nich wybrać 😉

Naklejki wodne nabyłam dawno temu na alie na trzech różnych aukcjach. Zakupiłam 30 arkuszy we wzory „geometryczne”, 50 arkuszy we wzory kwiatowe i 50 mieszanych, wszystkie od sprzedawcy Leslie Pro Nail Art Items wholesale. Nie pamiętam już teraz dokładnie, ale przesyłka dotarła mniej więcej po miesiącu. Bardzo lubię taką formę zdobienia paznokci, bo przed całkowitym osuszeniem naklejki można ją dość swobodnie przesuwać po paznokciu, tak żeby znalazła się dokładnie tam gdzie chcemy żeby była 😉  W przypadku wzorów na całe paznokcie czasami muszę się nieźle nagimnastykować zanim tak je ułożę, że pokrywają mi całe płytki ;/

Składając zamówienie nie mogłam wybrać konkretnych naklejek, więc siłą rzeczy część z nich podoba mi się bardzo, a część jest całkowicie nie w moim stylu. Na pewno nigdy nie będę zdobić swoich paznokci miniaturkami Minnie itp, ale to konsekwencja kupowania taniej „paczki”, zamiast wybierania każdego arkusza osobno. Moim zdaniem warto 😉 Naklejki są bardzo cienkie i delikatne, więc super przyklejają się do paznokci, nie odstają, nie tworzą dziwnych wybrzuszeń. Cześć z nich ma bardzo cienką folię, którą ciężko jest zdjąć – tak zepsułam dwie naklejki podczas pierwszych prób. Przed tym zakupem naklejek wodnych używałam ostatnio chyba 10 lat temu, albo więcej, więc pierwsze, nieudane, testy wykonywałam na tych, które mi się najmniej podobały 😉

Tym razem wybrałam delikatne zielone listki, które nałożyłam na 4 palce. Pierwotny plan zakładał jakieś kwiatowe wzory na całe paznokcie, ale jakoś na nic nie mogłam się zdecydować. Zielony wzorek na różowym lakierze stanowi bardzo przyjemny akcent, a przy tym nie jest zbyt ostentacyjny.

Przed nałożeniem naklejek należy je wyciąć z arkusza – nie trzeba być przy tym zbyt dokładnym. Bardzo ważnym krokiem jest zdjęcie folii przed włożeniem papierka do wody. Nawet jeżeli wydaje się, że folii nie ma to lepiej jej dobrze „poszukać” – z moich doświadczeń jak na razie wynika, że zawsze się znajdzie. Kartonik moczymy przez jakieś 5 sekund w wodzie po czym wyjmujemy i delikatnie zsuwamy naklejkę. Ja nakładam wzór na paznokcie przy pomocy pęsety, jeżeli trzeba to przemieszczam naklejkę po czym osuszam ją wacikiem. W przypadku wzorów na całe paznokcie usuwam nadmiar przy pomocy pilniczka i pędzelka z acetonem. Żeby zabezpieczyć zdobienie, konieczne jest pokrycie go lakierem – tu warto zrobić testy przed ostatecznym wykonywaniem mani. Wiele lakierów rozpuszcza naklejki (to samo ze wzorkami robionymi stempelkami). Ja obecnie używam lakieru bezbarwnego z Marizy – generalnie uważam, że lepiej sprawdzają się do tego lakiery bezbarwne, a nie typowe top coat’y.

Ogromną zaletą wszelakich zdobień na hybrydach jest to, że w razie jakiegokolwiek błędu można zmyć sam wzorek bez naruszania koloru. Dodatkowo można również łatwo i szybko zmienić jedno zdobienie na inne – wystarczy zwykły bezacetonowy zmywacz. Zdarzało mi się też na wzorek i lakier bezbarwny położyć top hybrydowy i to połączenie było tak samo trwałe jak sama hybryda. Obecnie raczej unikam takiego wykończenia, stosuję je czasami kiedy naklejam „coś” co odstaje od paznokcia – np zwykłe naklejki, które są grubsze od wodnych.

Skomentuj

